RAW Matcha srdiečka

Ahojte, minule som bola v Terne, kde sa mi náramne zapáčila srdiečková forma na malé koláčiky (muffiny, cupcake a podobne) takže som ju pochopiteľne musela mať. V obchode so zdravou výživou som "vykutrala" MATCHA prášok, ktorý patrí do kategórie superfoods. Z kombinácie týchto noviniek v kuchyni, som okamžite niečo musela vymyslieť. Po dvoch týždňoch od vzniku tejto zelenej krásky som sa konečne rozhodla napísať recept. Musím sa priznať, že som "recept" písala asi prvýkrát v živote. Rada experimentujem, čiže zvyknem do jedla pridať, takpovediac, čo objavím v chladničke alebo skrinkách. Takže, napísanie receptu pre mňa bola, svojím spôsobom, výzva. Ako som sa s ňou popasovala? Takto!

RAW MATCHA SRDIEČKA cca 12 porcií

CESTO:

  • 1 hrnček vlašských orechov (predtým namočíme na pár hodín do vody)
  • 1/2 hrnčeka datlí (predtým namočených)
  • 1 lyžica ľanu
  • 1 lyžica slnečnicových semien
  • 2 lyžice javorového sirupu
  • 2 lyžice kakaa
  • 1 lyžica kávy (odporúčam kávu POWERLOGY, skvele sa mlie a zrná poslúžia aj na dekoráciu)
  • vodu/mlieko(obyčajné, sójové, ryžové, ovsené..) podľa potreby
Všetko dáme do mixéra a vytvoríme tuhú hmotu. Rozdelíme na 2 polovice, prvou polovicou vyplníme formičky.


PLNKA:
  • 1 konzerva kokosového mlieka (zvyknem kupovať v Lidli)
  • 1 lyžica matcha
  • 3 lyžice kokosu
  • 2 lyžice agave
Vymixujeme a navrstvíme do formičiek, necháme pár hodín zatuhnúť v chladničke/mrazničke. Potom navrstvíme zvyšnú vrstvu cesta, dozdobíme matcha práškom a zrnkami kávy.

5 VÝHOD MATCHA TEA:
  1. má vysoký počet antioxidantov, posilní imunitu
  2. upokojuje, zlepšuje pamäť a koncentráciu
  3. detoxikuje organizmus, pomáha pri spaľovaní tukov
  4. má povzbudzujúce účinky, dopĺňa energiu, zvyšuje výdrž
  5. dá sa využiť rôznymi spôsobmi (čistý nápoj, do smoothie, koláčov, lievancov, kaše..)

Komentáre