Prečo ma niektoré blogy dokážu odradiť?


                Zdravím všetkých, dnes by som čo-to chcela napísať o téme, ktorá ma už istý čas ťaží a nenecháva chladnou. Touto témou je kvalita dnešných „blogov“. Samozrejme, blog je vo svojej podstate akýkoľvek súhrn textu, ktorý je publikovaný na internete. Za svoj život som však narazila na niekoľko stránok (poniektoré z nich dokonca veľmi uznávané a populárne), ktoré sa priečia môjmu svedomiu, a tak by som chcela spomenúť, čo ma ako čitateľa odrádza a do čoho by som ako „pisateľ“ nechcela skĺznuť. Možno to môže niekto z vás brať aj ako „guide“ ako si vyselektovať stránky so zmyslom a bez neho, či mnou opovrhnúť. Je to každého osobná voľba, ako to zoberie.

  • Otrasná gramatika         

„Šak ja som jedna z tích čo nepotrebujeme veďieť pýsať lebo som aj tak super“ – tak toto veru nie! Prvá vec, ktorú si na stránke všimnem je aspoň aká-taká znalosť jazyka, v ktorom píšem (slovenský, český, anglický podľa toho, na čo si kto trúfa). Chápem, každý občas robí chyby, mne sa tiež stane nejaký ten preklep alebo pozabudnutie čiarky v pridlhom súvetí. No dovolím si povedať, že základy zvládam. Videla som už zopár tematicky a koncepčne dobre vyskladaných blogov, no na čo to všetko je, keď nevieme spisovne písať? Bije to do očí a už aj samotná chuť prečítať si článok mizne.
  • „Wannabe“ trendy blogy

„Kamoška má blog,jedna baba z instagramu ho má, musím ho mať aj ja!“, baby toto ozaj nie je cesta. Blog je o tom, že sa konkrétny človek chce konkrétne vyjadriť. Nie o potrebe byť „topka“ alebo stať sa slávnym. Ak chcete blog, nech sa páči. Ja si tiež takto teraz, dá sa povedať, plním sen ale píšte o veciach, čo sú vám blízke a znamenajú pre vás niečo. 
  • Kompozičný neporiadok

Nahustené texty bez tzv. ladu a skladu, tu zelená, tu červená a tu modrá. Celé to vyzerá prvoplánovo a lacno. Naopak jemne ladené, nevýrazné farby a články prehľadné napísané v odsekoch sú win-win. Takisto nezaujme článok bez nápadu. Máš nový kabát? Fajn, ale svet sa to dozvie aj bez samostatného článku. Keď už, tak to spoj do outfitu. Takto sa, dámy a páni, uvažuje druhoplánovo!

Na záver chcem povedať ešte raz, že to, čo som teraz takto na rýchlo zhrnula, sú len také základné veci. Ja vôbec nie som v pozícii niekoho súdiť alebo niečo podobné, taje webu ešte len objavujem. Bol to skromný názor. Fotka na začiatku nech slúži ako taký upokojujúci podnet, čiže mier. Ak máte nejaké odporúčania na dobré blogy, sem s nimi.  Budem sa len tešiť :)

Komentáre