THINGS TO REMEMBER WHEN LEAVING PARENTS HOUSE



-V tomto článku sa posnažím ponúknuť pár rád, a či skôr mojich vlastných postrehov zo sťahovania a z toho, čo človek, ktorý opúšťa domov prežíva. Ak moja skúsenosť niekomu pomôže alebo len spríjemní večer, tak budem veľmi rada.

1.      1. ODVAHA

Áno, asi to najpodstatnejšie a predpokladám najgýčovejšie je odvaha. Je to presne to, čo vás donúti opustiť komfort i pohodlie teplučkej rodičovskej detskej izbičky a postaví vás na vlastné nohy. To, čo vo vás tajne drieme a konečne povie „BUDÍČEK, JE ČAS POHNÚŤ SA ĎALEJ“. Ja osobne som s tým bola stotožnená dávno, tešila som sa na ten deň. Nejako som sa nebála toho momentu, kedy mame na stanici zamávam aby som sa vydala ďaleko tam, kde už ona nebude. Nepomohlo ani nariekanie či prehováranie od príbuzných, aby som zostala trebárs ešte týždeň, dva, mesiac.. nie. Bolo to márne, lebo je som sa rozhodla a stála som sa tým. Bola som odvážna.

2.      2. NENECHAJTE SA ODRADIŤ
Ďalšie klišé, ale je to tak. Ten začiatok, na ktorom som ešte stále, je dosť ťažký. Často veci nevychádzajú tak, ako by mali. Tiež som si od nervov neraz poplakala.. a pravdepodobne ešte poplačem. Ale všetko sa nakoniec nejako vyriešilo a je to fajn. Možno nie euforicky krásne či dokonalé, ale zatiaľ sa treba uspokojiť aj s fajn. Priznávam, že v tej Prahe nemám luxusný byt s jacuzzi a saunou hneď pri Orloji, no vlastne za 2 mesiace mám už druhý byt a ešte vždy v ňom nie je wifi, ale som tu. Som živá, mám kde spať, osprchovať sa, dá sa tu aj navariť, prípadne napiecť... taktiež ozaj oceňujem to, že tu je dosť veľká chladnička, aby sa tam vošlo nejaké to vínko. Určite je jasné, že budete robiť chyby. Všetci ich robia. Ja som si napríklad nedostatočne preštudovala to, aký bankový účet sa mi hodí, a tak som mala 4, pričom z jedného sa mi pri rušení stratili peniaze a musela som 2 dni vysedávať po bankách. Nuž, chybami sa človek učí... snáď. Nebojte sa teda skúšať a experimentovať.

3.      3.PRÍPRAVA
Síce som človek, ktorý sa balí na poslednú chvíľu, no úplne všetko sa takto robiť nedá. I keď konkrétne tu v Prahe bola tá príprava ozajstnou nočnou morou. Hľadanie bytu a práce, ak ste vzdialení okolo 600km je takzvane „o hubu“. Byt som hľadala cca mesiac dopredu, nenašla som. Ceny sú príšerné, každý vás chce vidieť osobne a veľmi sa im nechce akceptovať nápad, že sa chcete rovno nasťahovať. Priznám, že ak by som tu nemala rodinnú barličku, asi by som nehľadala byt ale už nejaké to útulné miesto na psychiatrii. Preto asi radím v takomto prípade prv sa poobhliadnuť zo začiatku po nejakej ubytovni a tak si hľadať normálne dlhodobé bývanie. Príprava je podstatná aj z toho dôvodu, aby ste si o konkrétnom mieste spravili prehľad. Je dosť zásadné zistiť, či je lokalita pre vás vhodná, aké sú cca ceny za služby, nájmy, potraviny a porovnať to s tým, koľko by ste vedeli zarobiť. Mne osobne sa ale osvedčilo, že to netreba ani preháňať. Sama som písala asi na 50 bytov denne, posielala asi 20 siahodlhých motivačných listov. A ako to dopadlo? Realitky a prenajímatelia sa mi už pomaly prestávali ozývať a zamestnávatelia? Volali ma na pohovory, kde vysvitlo, že si zväčša ten list a životopis ani nemali snahu prečítať. A nakoniec pracujem tam, kde som len zavolala a ďalší deň si dohodla pohovor.

4.      4. PODPORA
Je to ozaj skvelé ak sa viete osamostatniť a naučíte sa robiť vlastné rozhodnutia, no je fajn, ak si zo sebou vezmete aj niečo zo svojho starého života. Ideálne, ak je to nejaká osoba, ktorá vás podporí a podrží, pomôže vám zvládnuť nový začiatok. No aj z materiálnej stránky, lepšie sa to ťahá vo dvojici. Osobne, som veľmi rada, že sa môj priateľ nechal prehovoriť, a nasadol so mnou na vlak, ktorý nás odviezol k nášmu novému, spoločnému domovu. Síce sa občas pohádame, veď kto nie, ale je skvelé vedieť, že je tu niekto, kto tu bol aj predtým. Niekto, pred kým sa nemusíte nanovo predstavovať, zoznamovať, spoznávať. Jednoducho už máte čo-to za sebou. Nehovorím však, že je zlé vydať sa na nové začiatky sólo. Človek si tým dokáže svoju samostatnosť. Každopádne, vždy je dobré mať so sebou niečo, čím ste spätý aj s tým čo bolo pred tým. A s ľuďmi, ktorí sú teraz ďaleko.

Komentáre